Att sno ett varumärke II

bild_annons Titta en stund på denna logo varumärkesskyddad sedan 1978 av Folkkampanjen mot Kärnkraft & Kärnvapen..

http://folkkampanjen.se/

Kolla sedan in följande annonskampanj:

MsgAtt21

Efter att vi tog 2 timmar med folklig blick – dvs vi lät Stockholmarna titta på patentbilden och sedan på kampanjbilden valde 70 att bekräfta varumärkesintrång och 3 avstod varav en inte såg likheten i bilderna… Ganska talande va?

Kan det vara det uppenbara som gjort att 4 advoktafirmor hört av sej till oss på Folkkampanjen och vill driva varumärkesintrånget i rättsprövning ?

Säga vad man vill om telefoni men visst borde man prata med upphovsrättshavaren innan man snor signalvärdet ?!

http://www.resume.se/nyheter/2009/09/15/atomkraft-nej-tack-hotar-s/index.xml

3 thoughts on “Att sno ett varumärke II

    • Yepp -Folkkampanjen har varumärkespatenten i Sverige OOA har internatinella och driver oftast för solmärkets räkning rättstvister.
      Så noterar att du har en fet ja tack logo dock utan signalförgerna ;))

      • Det hindrade som sagt inte OOA att maila och ändå försöka få bort den (länk).🙂

        Men jag hade grävt en del i upphovsrätten innan jag lanserade webplatsen för att hålla ryggen fri. Herr Christiansen var ute i ogjort ärende.

        /Micke

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s