Boktips om tålmod i sten…

Ja jag är periodare  erkännes öppet och ärligt…

Min fallenhet för periodare innebär problem för omgivningen närmast sambon som får många sömnlösa nätter…

Nu ärdet inte så farligt som det kan låta jag är nämligen periodare i ”Bokträsket”…

Men ickeförty kan det vålla slitningar i relationen när sena natttimmen blir till gryning.. Man snubblar då och då över böcker som helt enkelt är svåra att släppa innan sista sidan är genomläst. Då trivs jag och går in i böckernas förtrollade värld, jag kan komma på mej själv med att fundera på hur karaktärerna skulle reagerat i olika situationer som jag möter i min vardag osv.   Det var ett tag sedan jag var i en ”period”. Boken var regionförbundets julgåva ” Skumtimmen ” av Johan Theorin och höll mej igång under ett par dagar. Boken blir snart ett filprojekt med Öländska landsbygden som scen.  Just nu är jag inne i Inger Alfvens ”När jag tänker på pengar” så aktuellt ständigt…

Så idag fick jag tips om ett bokrepotage och jag känner att jo jag är såld detta är en bok jag kommer att läsa när jag väl fått fatt i den…

 Det är den afghanskfödde författaren Atiq Rahimi som fångat mitt intresse han skriver om tabubelagda samtalet.. Läs mer på kultursidorna och kommentera gärna här när ni läst boken – för visst låter det intressant!! 

http://www.svd.se/kulturnoje/litteratur/artikel_3564369.svd

Kommentera

