Moralen o härligheten…

Så var det aktuellt igen detta med den sk moralen eller bristen på …

Ett liv i samhällets tjänst är och förblir också ett transparent privatliv- vad gör du före och efter arbetstiden.

”Makt korrumperar” heter det i litteraturen och vist finns det många exempel på hur både fartblindhet och kapitalmammon förleder både regeringar och personerna som sitter där

Medelåldern på denna fake bjudning var ju ganska hög så det förklarar kanske bristen på datavana dvs en snabb googelsökning vem och vad inbjudaren står för…

Bara det hade flaggat upp en o annan röd flagg i festfolket från borgarna…

Det blev tyvärr graverande ”gravchampange” som slutspurt på sin riksdagskarriär för Påhlsson… att hon sedan avslöjandet promt klamrade sig fast vid att de andra kommer snart, fler dyker upp blev bara än mer pinsamt…

http://www.barometern.se/nyheter/monsteras/politiker-lurad-av-aschberg(1549812).gm

Att gå på en privat kompis o vänner fest kontra en ren marknadsfest dvs vi ska ta oss in på marknaden och det gör vi genom att arrangera ”mutbjudning” är skillnad helt klart.

Vi som politiskt aktiva har all rätt att ha ett privatliv men bjudningar baserat på våra positioner kräver sellektiv varsamhet och eftertänksamhet före…

En del väljer kändismingel som strategi att få medialuppmärksamhet och kanske vag förhoppning om att värva röster.

Ja var går gränsen för mjutbjudning ?  Värdet på maten och aktiviteterna kring detta ? Gåvor som dyker upp under ”bjudningen” ?

 Hur skulle jag själv reagerat och agerat- jag kandiderar till riksdagen och kommer säkert i en framtid att få både det ena o andra i min majlbox tillika brevlada.

1) Hmmm vi har nog olika profil rescharter är inte direkt grönt kan jag konstatera, dessutom är jag ingen resfreak förslaget hade nog ratats bara genom temat i mitt fall.

2) Riksdagsbänken = hårt slit om man vill förändra, detta gör att som STh pendlare är man kanska trött o varsam med sin tid… Även om man som långpendlare har övenattningslägenhet.

3)Alkoholen- vi ser det i Almedalen vi ser det på den här typen av bjudningar. Alkoholen görs till en aptitretare, en guldkant på tillvaron ochh detta vardag som helg. Jo jag har sett hur folk inom politiken dragits ner allt djupar i missbruk och / eller inte klarar fri alkohol. Det i Sverige kodade systemet/ principen att 2 glas vin alt 1 stor stark öl är en bra norm om det ska serveras överhuvudtaget. Här gäller det att stötta och jag har ringt upp mer än ett parti för att de ska ta tag i interna personliga tradegier- för alkolism är en tradegi för de som drabbas och dess omgivning, att inte bry sig är att vara medalkolist…

När jag frågat runt tror många att alkoholen är fri på middagar i samhällets tjänst vilket alltså är fel.

Alkoholfritt alternativ är naturligtvis basen, sen kan man välja om man vill ha vin eller öl 1-2 glas under en hel middag thats it och helt ok tycker ja

4.Jag är nog mer nischad på kunskapsbaserade övningar / inbjudningar- seminarier och paneldebatter. Både i mina politiska nischområden som inom mina kompetensområden. Mycket intressant är det att vara opponent alltså stå för en annan / avvikande åsikt som tex inom energidebatten och inom kärnkraftsfrågan. Dvs man är tjänstgörande i viss mån.

Nobelfesten och Naturskyddsföreningens 100 års fest typiska toppnoteringar, jag kunde inte gå på Naturskyddsföreningens fest tyvärr då vi hade kongressdagar och då får det politiska interna arbetet gå före festandet. Nobelfesten ser jag dock fram emot ;)) Jag hade nöjet att lyssna av A.Goores tal i 2a kammaren i samband med hans fredspris det var historiskt och mycket engagerande tal..

Kommentera

