Politiken på webben

Radio Kalmar körde en webbanalys i fredags i programmet Fokus : http://www.sr.se/cgi-bin/kalmar/program/index.asp?programid=3098

Det är rikspolitikerna som analyseras och frågas om sin webbkoll.

Visst kändes det lite genant att konstatera att tex Brysselpolitikern som var med i typ +170 grupper var av en heter ” jag har smakat mitt eget bajs”

Man kan fråga sig

1- varför smaka sitt eget bajs, inte ens kids gör det av ren självbevarelse drift?

2- varför tala om det på webben om man av någon ogrundlig anledning skulle ha råkat gjort detta ?

3- varför i herrans namn gå med i en facebok-grupp på temat ?

4- om andra lägger in ens namn som fans eller gruppmedlem är det ju svårt att hänga med – suck info stress igen således…

Men trots allt visst är det bra att kunna utvärdera värdegrunderna hos sina politiker?

Jag fick i alla fall orsak att kolla in mina grupper som jag aktivt valt att stödja och känner mig ganska trygg.

Noterar som ovan nämnda parlamentariker att det behövs lite efterkoll så man inte blir inkollrad i något man inte vill stå för.

Så schemalagd datatid- tja det har man ju redan.

Dagen börjar och slutar ofta vid datorn…

Kommentera

