ABBA!

Ja det är bara att konstatera man är för alltid präglad av sin uppväxt och visst fastnar man vid rubriker som Abba kan återförenas. Läser idag om Agnetha som låter sig leka med tanken om ett gig gärna för en god sak. Dock ingen världsturne eller så.. Kul hon har ju alltid framställts som maniskt skygg och tillbakadragen( vilket i och för sig är förståligt) efter livet i ABBA.

Och hon har ju rätt rösterna och musiken är odödlig  över tid, även om bandmedlemmarna åldras- att kunna göra en god sak med musiken som kraft är jätte bra!

Som Västerviks bo (kommunbo- läs Lofta) är det bekant att en av Abba sönerna kommer från stan: Björn Ulveus. Han har spenderat en o annan krona på Visstaden Västervik vilket är bra och ger respekt. Senaste projektet är att bygga ett andelshus på gamla slottsholmens domäner. ett glashus stort och högt för bättre bemedlade. 

Läs mer : http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5529669

Jag är något tveksam till boende mitt i strömmen med allt vad det medför av logistikproblem, bilar och allmänt röj sommartid- för sommarboende är merparten av värdet i en kåk där…framför allt med glaspartier åt alla marina håll…

Anni-Frid har jag ett gott öga till engagerad som hon var i ungdomens miljöriksdag. Hade förmånen att träffa henne  tillsammans med mitt gäng ”Miljöelever” från dåvarande Valstadskolan/ naturbruk i Gamleby- behöver jag tala om att de vann på bra monter bra projektplaner ( genbankstema på växter och djur + lokalförädling av mejeriprodukter).

Hennes bakgrund som efterkrigsbarn i Norge är ju en helt annan historia som berör men värd att notera. Just detta med människors förmåga till kärlek och hat i olika mer eller mindre konstruktiva former.

Kommer ihåg att vår kamera strejkade,så vi fick få bilder från den stolta dagen- även ”Viccan” Kronprinsessan Victoria var på plats som jury medlem- hon plockade med sig ett gäng salix sticklingar från vår monter, det var kul!

Läs mer : http://www.umr.se/om-oss/

Det är underbart att så här 10-15 år senare träffa på dessa elever som nu är spridda över världen och många med miljöinriktning = stolt, unga är onekligen en  resurs för utveckling !

Benny Andersson har jag också all respekt för , hans engagemang för det musikaliska kulturarvet är en klar bonus!  Jag knotade själv med dragspel i några år i den kommunala musikskolan, men musikutövning var inte riktigt ”my peace of cake”, avnjutyer hellre musik från andra!  Karln är ju överbegåvat musikaliskt vilken gåva !

Läs mer : http://www.imdb.com/name/nm0027630/

http://www.dn.se/kultur-noje/musik/agnetha-oppnar-for-abba-comeback

2 thoughts on “ABBA!

  1. Hej!
    Då jag är musiker själv nämligen frilanscellist har haft konsertverksamhet i Estland under några år så vill jag också säga att jag är inget fans av ABBA, jag har spelat med flera av dom stora i Sverige bla Staffan Scheja men ABBA nej inget för mig / Ann-Mari

Kommentera

