Sälj inte via telefon!!

Phone

Phone

Jag kommer hem , man är slut efter en dag i möten, diskussioner och förhandlingar man varvar ner home sweet home liksom… Då ringer telefonen, den fasta linan ni vet klart man svarar fast man just kommit innanför dörren. Samtalet som följer :

” Hej jag heter XXX är det Akko !?
– Javisst det är jag!
” Jag ringer för du har varit kund hos oss, vi vill tacka för det och ge dej ett fantastiskt paket med tvåtindninar och ett UUUUUUNIIIIIIKT knivset på ett värde över 500kr. Vi skickar det med posten och det är inget köptvång, du behöver bara avboka vidare prenumeration senast 14 dagar efter mottagandet”
– Tack du jag är inte intresserad av den ”gåvan” jag har alla knivar jag behöver !
* Så synd men jag önskar en trevlig kväll”
– Det samma !

Det visade sig vara en sån kväll, tre till ringde med irriterande långt mellanrum…
Till slut vill man bara skrika : -jag UPPSÖKER AFFÄRER när jag vill handla, RING INTE och ANTASTA MIN FRITID!!

Sämst var den person som envist försökte banda mej på ett abonnemang för ”hälsotillskott” a 260 spänn / månaden piiinsamt! Hon slängde bara på luren efter att jag upprepat sagt hallååå jag vill INTE ha något hemskickat som jag inte vill ha!!

Kände hur min irritation växte över detta konsumtionsövergrepp via telefonen faktiskt snor min inte allt för frikostiga fritid så här en vardagskväll i februari…
Empati med dessa knegande säljare på idiottider som ofta får prestationsbaserad lön dvs måste sälja för att få lön… sjukt…

Av princip anser jag inte att jag ska behöva blocka min telefon men det är nära till hands efter i kväll. http://www.nix.nu/privatperson.aspx

Vi kollade nyheterna och sen lite humor med ” Big Bang” och gissa om jag blev raoad av den uppfriskat stereotypiska K-rauta reklamen som dök upp. Den Finländske skådisen Jarmo Mäkinen frontar bilden av Finland och avrundar med ordvitsen ” En byggvaruhandel av det rätta virket” helt underbart klarar vårt trivselgäng som har gjort en grej att samla på ordteser/ vitsar!
Klart sevärd!
http://www.resume.se/nyheter/reklam/2013/01/22/filmharding-frontar-k-rauta/

2 thoughts on “Sälj inte via telefon!!

  1. Bra taktik där Robert, men jag vill inte gömma mej för världen bara välja själv vart och när jag handlar.. Lider mkt med de hetsackord som många av säljarna har på callcenters.

Kommentera

